Thorsager Rønde IF

Personlig træning og programlægning


Gode råd og vejledning til den rigtige kost - Klik og se video

Her er en lille video om hvad du kan gøre for at hjælpe dit vægttab lidt på vej, hvis du synes det er lidt svært hvad du skal gøre.

Kosten har den største betydning i forhold til vægttab, da det vigtigste er at spise mindre end man forbrænder for at tabe sig. Dermed ikke sagt at træning ikke er vigtigt, da det er med til at give en stærk krop, og hjælper på vej til et vægttab, da man dermed forbrænder mere.

Her er det vigtigt stadig at huske at spise, da man skal have energi til at kunne klare dagen.

Hvis du synes du spiser sundt og ikke kan se hvor du kan skære væk, men stadig ikke taber sig, så prøv at følg dit indtag ved at skrive det ned eller ind i en app, hvor vi anbefaler Lifesum.
 

Vi har lavet 3 gode råd, til hvad du kan have fokus på i forhold til kosten:

1. Gå efter fuldkorn, det giver en længere mæthed.

2. Spis frugt og grønt, gerne 600g om dagen, det indeholder en masse vitaminer og mineraler. Samtidig kan man indtage flere grøntsager, for få kalorier, fordi grøntsager generelt ikke indeholder ret mange kalorier.

3. Vær opmærksom på portionsstørrelser. Tænkt over hvor stor en portion du tager, og brug gerne Y-tallerkenen når du anretter din portion på tallerkenen. Derudover er det en god idé at vente lidt, gerne 20 minutter, mellem portionerne, da man hurtigt kommer til at spise for meget, hvis man tager 2. portion, uden at mærke om man er sulten. https://altomkost.dk/materialer/publikation/pub/streamRelatedFile/publication/y-tallerken

Det vigtigste er dog altid at du har det godt med din krop, og du holder dig aktiv, så kan det godt være du ikke når din drømmevægt, men muskler vejer også mere end fedt.

Hilsen Helene og Maja

Kilder: Fødevarestyrelsen (2013). Vælg fuldkorn. Lokaliseret d.21/10 på: https://altomkost.dk/raad-og-anbefalinger/de-officielle-kostraad/vaelg-fuldkorn/

Fødevarestyrelsen (2013). Spis frugt og mange grøntsager. Lokaliseret d.21/10 på: https://altomkost.dk/raad-og-anbefalinger/de-officielle-kostraad/spis-frugt-og-mange-groentsager/

Fødevarestyrelsen (2013). Spis varieret, ikke for meget og vær fysisk aktiv. Lokaliseret d.21/10 på: https://altomkost.dk/raad-og-anbefalinger/de-officielle-kostraad/spis-varieret-ikke-for-meget-og-vaer-fysisk-aktiv/
 

Video om træningsoptimering - Klik på link og se video

Hej med jer!

Denne video handler om hvad du kan gøre for at optimere din træning gennem kosten.

Vi kommer ind på hvad du skal spise, restitution, forskellige tilskud og proteinbehov.

Det vigtigste du skal være opmærksom på er at spise til alle måltider, gerne efter kostrådene, så du både får protein og kulhydrat. Det er vigtigt at få grøntsager, da det er dem som giver dig en masse vitaminer og mineraler som er vigtige for kroppen. Derudover er det vigtigt ikke at drikke proteindrik i stedet for et måltid, da du så vil gå glip af de vitaminer og mineraler som du får ved et normalt måltid. Dermed kan man tage en proteindrik hvis det man ikke kan, eller har tid til at spise efter en træning.

Vi håber i vil se videoen.

Hilsen Maja og Helene

Kilder:

Laursen, S. (2020). Sportsernærings pyramide.

Fødevarestyrelsen (2013). De officielle Kostråd. Lokaliseret d. 29/10 på: https://altomkost.dk/raad-og-anbefalinger/de-officielle-kostraad/

Fødevarestyrelsen (2013). Kosttilskud. Lokaliseret d. 29/10 på: https://altomkost.dk/fakta/kosttilskud/

Phillips, S.M. et al. J Am Coll Nutr. 2009;28(4): 343-354

Burke, L. & Deakin, V. (2015). Clinical Sports Nutrition. McGraw Hill Education.

Video om træning til ældre - Klik og se video

Hej med jer.

Denne video kommer til at være en træningsvideo for dig der er 60+.

Der vil være fokus på øvelser uden vægt eller blot med egenvægt. derudover kan det være en fordel at eje en elastik til nogle af øvelserne. Det vil sige træningsprogrammet også både kan laves hjemme på stuegulvet eller nede i træningscenteret.

Programmet varer ca. 30 min så er nemt at få ind i hverdagen. Der er stor fokus på en lang opvarmning, da det er vigtigt nu ældre man bliver at man varmer leddene godt op inden man går i gang med træningen. Det er med til at forebygge skader.

Sig endelig til hvis der er spørgsmål til nogle af øvelserne.

Vi håber i er klar til at give den gas.

Hilsen Maja og Helene


Personlig træning og programlægning for styrketræning

Personligt træningsprogram og/eller introduktion til fitness træningen i maskiner kontakt

Mikkel Jelsbech tlf. 2614 2801
Vivi Kjær tlf. 2128 3128
Bodil Krause Nielsen tlf. 2855 3384
Michael Runge tlf. 2869 2900
Danny Christensen tlf. 2782 6015 

Fitness er styrke- og konditionstræning

Hvad får du ud af at træne?

  • Øget muskelstyrke og muskeludholdenhed

  • Bedre kondition og kredsløb

  • Opnår generelt velvære og overskud i dagligdagen

  • Styrke i knogler og muskler

  • Forebyggelse af stresssymptomer

  • Genoptræning af muskler og sener

  • Denne form for træning er fleksibel, idet du kan lægge din træning i hele centrets åbningstid.

Fitness instruktion

Trif fitness anbefaler at du får lavet et personligt træningsprogram hos en af vores instruktører, så du kommer rigtigt i gang. 

Når man bliver medlem af fitness, kan man til enhver tid booke tid, hos en af vores instruktører, til programlægning i fitness/styrketræning. Man kan også få en prøvetime, hvor man bliver guidet rundt og prøver vores "maskinpark".


ExorLive Go App

Mulighed for programlægning der passer til dig.

Vil du gerne i bedre form, men er usikker på, hvordan du skal udføre øvelserne rigtigt, og ønsker at træne, når det passer dig, kan vi hjælpe med at lave et program til dig. 

Programmet indeholder:

- enkelte øvelser
- programmer og træningsplaner med videoinstruktioner, som kan gennemføres hvor som helst og når som helst
- oversigt over kommende og udførte aktiviteter

Se historik om gennemførte aktiviteter, antal sessioner og antal trofæer.

Afspilning af program med video, beskrivelse og øvelsesdata.

Giver et overblik over alle sessioner i planen og, hvornår de skal udføres.

Du får øjeblikkelig adgang til det træningsprogram, du opretter.


Michael Runge
tlf. 2869 2900

 
Michael benytter sig ExorLive Go. Ring til ham, så finder I sammen en tid sammen. 
Et program tager ca. 1 time.

 


Bodil Krause Nielsen
Kontaktes til individuel vejledning på tlf. 2855 3384.

Bodil Krause Nielsen er voksenunderviser og fitnessinstruktør. Hun er på nuværende tidspunkt pensionist, men er uddannet fysioterapeut. Hun tilbyder vejledning i hensyntagende træning for voksne med eventuelle gener i muskler og led. Eller personer der har svært ved at motivere sig selv til at komme i gang med en sundere livsstil. 

Følg TRIF på Facebook
Bliv medlem
Betal her
Thorsager-Rønde Idrætsforening | Skrejrupvej 9B | 8410 Rønde | Tlf.: 20639901